Karadeniz Bölgesi'nde de Kirikkale-Çorum-Samsun Yüksek Hizli Tren hattinda kesin proje çalismalarinin bu yil baslamasi hedefleniyor. Hattin 279 kilometre uzunlugunda olacagi belirtilirken, mühendislik ve uygulama projesi konusunda 10 milyar liralik bütçe ayrildigi belirtildi.
Kesin proje asamasina geçilecek hatlardan en önemlileri arasinda Erzincan-Erzurum-Kars hizli treni bulunuyor. Kars- Bakü-Tiflis demiryolu hattina baglanmasi beklenen proje ile 710 kilometre demiryolu agi örülecek. Diger bir kesin proje çalismasina ise Eskisehir'den baslanacak. Eskisehir-Kütahya-Afyonkarahisar-Antalya hatti faaliyete geçtigi zaman turizm açisindan stratejik bir hizli tren hattina kavusulmus olunacak.
Bu hatla Türkiye'nin en büyük turizm sehirlerinden Antalya; Istanbul ve Bursa'ya da baglanmis olacak. 423 kilometre uzunlugunda olacak hatta trenler, maksimum 250 kilometre hizda gidecek. Proje için 9 milyar 180 milyon liranin ayrildigi belirtiliyor.
Türkiye gazetesinin haberine göre; 2014 yilinda proje için ÇED onayi alinan Antalya-Konya-Aksaray-Nevsehir-Kayseri hizli tren hatti için de proje çalismalarina baslaniliyor. Proje için 5 milyar lira kaynak ayrildigi belirtiliyor.
Hem ticarete hem de ihracatta kolaylik saglayacak projenin yapimina 5 milyar liranin üstünde para harcanacagi belirtiliyor. Yerköy-Aksaray-Ulukisla ve Yerköy-Kayseri Yüksek Hizli Tren projelerinde ise proje çalismalarina bu yil içinde baslaniliyor. Her iki hat için toplam 12 milyar TL ayrildigi ögrenildi.