Ilk Ray Sökümü Basladi

Avrupa Birligi (AB) hibe fonlariyla finanse edilen en büyük ölçekli proje olan Samsun-Kalin Demiryolu hatti modernizasyon projesinin ilk ray sökümü Samsun'da törenle basladi.

Modernizasyon çalismasinin ilk ray sökümü Samsun'dan baslatilan Demiraglar Projesi kapsaminda insa edilen 378 kilometrelik Samsun-Kalin demir yolu hattinin alt yapi ve üst yapi standartlari yükseltilecek hatta sinyalizasyon sistemi kurulacak.

Avrupa Birligi (AB) hibe fonlariyla finanse edilen en büyük ölçekli proje oldugu bildirilen Samsun-Kalin demir yolu hatti modernizasyon çalismalari tamamlandiginda 48 tarihi köprü restore edilerek, 30 köprü ve bin 54 menfez yeniden yapilacak. 2017 yili sonunda tamamlanmasi planlanan proje 258,8 milyon Euroya mal olacak.

Törende açilis konusmasi yapan Samsun Valisi Ibrahim Sahin, sunlari söyledi: "AB üzerinden en büyük hibenin kullanilacagi hattin insaatina baslanilacak. Aslinda Samsun-Amasya arasinda bir iyilestirilme yapilmisti. Ama simdi daha ciddi bir çalisma yapilacak. Insallah bu hat 2017 yilinda bitecek. Bu hat sadece yük tasimasinda degil, yolcu tasimasinda da ciddi bir sekilde trafigi rahatlatacak bir alan olacak. Samsun-Ankara arasindaki demir yolu bin kilometrelik mesafenin üstünde. Ama Havza ile Delice arasinda 200 kilometrelik bir yer bittiginde 700 kilometrelik yol kisaliyor ve 400 kilometreye iniyor. Ayni zamanda hizli trenin yapildigi bir hat olarak da düsünüldügünde ve hizli tren yapildiginda hizli trenin hizi 200 kilometre olacagindan dolayi Ankara-Samsun arasi iki saat olacak. Bu gerçekten sevindirici bir gelisme, insallah buna ulasacagiz" dedi.

2003 yilindan itibaren baslatilan demir yolu atagi kapsaminda 100-150 yillik el degmeyen yollar dahil olmak üzere bugüne kadar 9 bin 396 kilometre konvansiyonel hattin yenilendigini ifade eden TCDD Genel Müdürü Ömer Yildiz, "Birazdan ilk ray sökümünü gerçeklestirecegimiz Samsun -Kalin hattinin modernizasyon projesinin de büyük bir bölümü AB IPA fonlarindan finanse edilecektir. Samsun-Kalin hattinin modernizasyon projesi bugüne kadar AB hibe fonlariyla finanse edilen en büyük ölçekli projedir." dedi.

Yildiz, "Kuzeyi güneye, Türkiye'yi gelecege tasiyoruz" sloganiyla yürütülecek olan projede, 378 kilometrelik hattin altyapi ve üst yapi standartlarinin yükseltilecek ve sinyalizasyon sistemi kurulacagini belirterek sunlari söyledi: "Modernizasyon çalismalari tamamlandiginda mevcut hat tamamen yenilenecek, sinyalizasyon ve telekomünikasyon sistemleri kurulacak, 48 tarihi köprü restore edilecek, 30 köprü ve bin 54 menfez yeniden yapilacaktir. Ayrica tünel genisletilecek, istasyon yol uzunluklari 750 metreye çikarilacak, tüm yolcu peronlari AB standartlarina göre yenilecek, tüm istasyonlara (30 istasyon) yolcu bilgilendirme ve anons sistemi kurulacaktir. Böylelikle hattin kapasitesinde ve trenlerin isletim hizi ile konforunda önemli oranda artis saglanacak, yük ve yolcu tasimaciliginda demir yolu daha çok tercih edilecektir. 2017 yili sonunda tamamlanmasi planlanan proje 258,8 milyon Euroya mal olacaktir."

Konusmalarin ardindan Samsun-Kalin demir yolu hattinin modernizasyonu için beraberce butona basilarak ilk ray sökümü baslatildi.

http://www.haberler.com/ilk-ray-sokumu-basladi-7730507-haberi/

  • E - Posta Listemize Katılın !
  • Orta Karadeniz’e dair haber ve etkinliklerden ilk sizin haberiniz olsun..