Orta Karadeniz Kalkinma Ajansi’ndan (OKA) alinan bilgilere göre, 2011 yilinda hazirlanan “Samsun Lojistik Merkezi Projesi”nin ihalesinin 4 parçadan olustugu, proje ihalelerinin 2015 yilinda tamamlanip, projenin 2017 yilina yetistirilmesinin hedeflendigi belirtildi.
Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanligi’nin ‘Program Otoritesi’ oldugu Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programi’ndan (BROP) saglanan yeni bütçe imkanlarini etkili bir sekilde Samsun için kullanabilmek amaciyla 2011 yilinda Samsun Lojistik Merkezi Projesi hazirlandigi ifade edilen açiklamada, “26 Nisan 2012 tarihinde açiklanan nihai degerlendirme sonrasi 11 proje ‘Önceliklendirilmis Projeler Listesi’ne girmeye hak kazanmis olup Samsun Lojistik Merkezi Projesi en yüksek bütçeli tek majör proje olarak müzakereye hak kazanmis ve 25 milyon euro bütçesi ile büyük bir basari göstermistir. Proje bütçesi müzakere sürecinde yaklasik 42 milyon euroya ulasmistir” denildi.
OKA’nin açiklamasinda projenin genel hedefleri söyle siralandi: “Bölgede operasyonlara baslama isteginde firmalara lojistik depo imkanlarini saglamak için proje hedef bölgesinde bölgesel rekabet edebilirligi gelistirmektir. Samsun Lojistik Merkezi, Türkiye’nin kuzey kiyisinda yarim milyondan fazla nüfusa sahip Samsun’da ‘kuru-liman’ tipi bir tesis kurmayi hedefleyen bir yatirimdir. Sehir, Karadeniz’in önemli limanina ev sahipligi yapmaktadir. Samsun Lojistik Merkezi, Samsun sehir merkezine yaklasik 15 km dogusunda, Tekkeköy ilçesi yakininda kurulacaktir. Samsun merkez limanina (ana giris) 20 km, Çarsamba Havaalani’na ise 10 km uzakliktadir. Samsun-Ordu karayolu, lojistik merkezin 1.8 km kuzeyinden geçmektedir. Samsun-Ordu karayolu dogu-bati yönünde ana baglanti yolu olup, ayni zamanda Samsun’u Ankara’ya baglayan anayoldur. Samsun-Çarsamba demiryolu hatti Lojistik Merkezin tam olarak yanindan geçmektedir. Samsun Tekkeköy Lojistik Köy Projesi, bes farkli büyüklükte depolardan, bir sosyal ve idari binasi, bir komisyon ofisi, bir yangin istasyonu, hizmet istasyonlari, benzin istasyonu, iki araç ölçüm binasi, iki güvenlik binasi, yollar, otopark alanlari ve demiryolundan olusmaktadir. Toplam alani yaklasik 670 bin m2’dir.”
OKA, projenin son durumu hakkinda su bilgileri verdi: “Projenin ihalesi 4 parçadan olusmaktadir. Insaat, insaat müsavirligi, teknik yardim ve mal alim ihaleleri. Projenin tüm dokümanlari hazir hale getirilmis proje ihalelerinin 2015 yilinda tamamlanmasi hedeflenmektedir. Bu 4 ihaleden insaat müsavirligi ihalesi tamamlanmak üzere olup, insaat ihalesine ise yakin zamanda çikilmasi hedeflenmektedir. Teknik yardim ve mal alim ihaleleri ise 2015 yilinin ileriki aylarinda gerçeklesecektir. Ihalelerin tamamlanmasinin ardindan çalismalar baslayacaktir. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanligi’nin ‘Program Otoritesi’ oldugu Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programi kapsaminda devam eden projenin dahil oldugu dönem 2017 yilinda son bulmaktadir. Proje de 2017 yilinda tamamlanacaktir. Projenin yüzde 90’i Birligi tarafindan fonlanacak. Yüzde 10’luk es finansman ise Türkiye Cumhuriyeti kaynaklarindan karsilanmaktadir.
Samsun Lojistik Köy Kurulmasi Isbirligi protokolünü imzalayan kurumlar ve hisse oranlari ise Samsun Büyüksehir Belediyesi hisse orani yüzde 40, Tekkeköy Belediyesi hisse orani yüzde 10, Samsun Ticaret ve Sanayi Odasi hisse orani yüzde 25, Samsun Ticaret Borsasi hisse orani yüzde 15, Samsun Merkez Organize Sanayi Bölgesi hisse orani yüzde 10 ve OKA dogal üyedir."