Samsun Türkiye’nin Lojistik Merkezi Olmayi Hedefliyor

Samsun Büyüksehir Belediyesi Genel Sekreter Yardimcisi Sefer Arli, 45 milyon avro bütçeli Lojistik Köy projesinin insaatina devam edildigini ve 2017 yilinin son çeyreginde projeyi tamamlamayi hedeflediklerini söyledi.

Türkiye’nin lojistik merkezi olma yolunda ilerleyen Samsun’un en önemli projesi olan Lojistik Köy projesi hakkinda Il Koordinasyon Kurulu’nda sunum yapan Arli, proje hakkinda önemli açiklamalarda bulundu.

Projenin AB destegi ile 45 milyon avroya ulastigini belirten Genel Sekreter Yardimcisi Arli, “Türkiye’nin lojistik merkezi olmayi hedefleyen Samsun’u, Orta Dogu, Orta Asya ve Kafkas ülkelerine açilan ithalat-ihracat kapisi haline getirecek Samsun Lojistik Köy Projesi, Samsun sehir merkezinin yaklasik 15 km dogusunda, Tekkeköy ilçesinde Asagiçinik bölgesinde yaklasik 672 dönümlük alan üzerinde kurulacaktir. Samsunport Limani’na (ana giris) 20 km, Yesilyurt Limani’na 7 km, Toros Gübre Limani’na 5,6 km, Çarsamba Havaalani’na ise 10 km uzakliktadir. Samsun-Ordu karayolu, Lojistik Köy’ün 1.8 km kuzeyinden geçmektedir. Samsun-Çarsamba demiryolu hatti Lojistik Köy’ün tam olarak yanindan geçmektedir. Samsun Lojistik Köy Projesi Yürütme Kurulu’nu olusturan kurumlarin hisseleri Samsun Büyüksehir Belediyesi yüzde 40, Tekkeköy Belediyesi yüzde 10, Samsun Ticaret ve Sanayi Odasi yüzde 25, Samsun Ticaret Borsasi yüzde 15, Samsun Merkez Organize Sanayi Bölgesi yüzde 10, Orta Karadeniz Kalkinma Ajansi da dogal üye seklindedir. Samsun Lojistik Köy projesi, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanligi’na 2011 yilinda Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programi, öncelik 1. is çevresinin gelistirilmesi basligi, endüstriyel alt yapinin gelistirilmesi tedbiri kapsaminda Orta Karadeniz Kalkinma Ajansi adina sunulmustur. Yapilan degerlendirme neticesinde; Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanligi tarafindan, 26 Nisan 2012’de 11 proje ile Önceliklendirilmis Projeler Listesi’ne girmeye hak kazanmistir. Projemiz Türkiye’de tüm etaplarda programa sunulan en yüksek bütçeli tek majör proje olarak 25 milyon avro bütçesi ile büyük bir basari göstermistir. Avrupa Birligi Komisyonu, Avrupa Birligi Türkiye Delegasyonu ve Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanligi ile yapilan müzakere sürecinde proje bütçesini yaklasik 45 milyon avroya ulasmistir” dedi.

Yapilan proje ile TR83 Bölgesi içerisinde bulunan Amasya, Samsun, Çorum Tokat illerinin rekabetini gelistirmeyi amaçladiklarini planlayan Sefer Arli, “Projemizin genel hedefi, TR 83 Bölgesi’nde yer alan firmalara lojistik depo imkanlarini saglayarak, bölgesel rekabet edilebilirligi gelistirmektir. Özel hedefleri ise girisimciler için bölgesel ulasim ve lojistik altyapisinin gelistirilmesi, multi-model nakliyeye geçisin artmasiyla demiryolu nakliyeciligin payinin artirilmasi ve kargo depolama sorununun giderilmesidir. Hali hazirda projemizin, yapim ihalesi gerçeklestirilmis olup ihale SERA Grup firmasi uhdesinde kalmistir. Yüklenici ile sözlesme imzalanmis olup yer teslimi yapilarak çalismalar baslatilmistir. Teknik destek ihalesi gerçeklestirilmistir. Mal alim ihalesi ihale asamasindadir. Projemizin 2017 yilinin son çeyreginde tamamlanmasi hedeflenmektedir. Bu çalismalara ilaveten Lojistik Köy’e giden demiryolu hattinin alt yapi ve üstyapi çalismalarina yönelik TCDD ile görüsmeler yapilarak yaklasik 30 milyon TL tutarindaki yatiriminda faaliyet takvimi belirlenmistir ve çalismalarda baslatilmistir” diye konustu.

Projenin insaat asamasinin devam ettigini vurgulayan Arli, “Projemizde, sosyal bina temeli komple bitmis olup A1-A2-C3 blok bodrum kat kolon ve perdelerin betonu dökülmüstür. C2-C1-B1 blokta kolon ve perde demir donati ve kalip çalismalari devam etmekte olup. A1-A2 Blok zemin kat demir donati ve kalip çalismalari devam etmektedir. Type 1 Kazi çalismasi bitmis olup dolgu ve testleri yapildiktan sonra grobeton dökülmüstür. Su yalitimi baslamis olup devam etmektedir. Type 2 kazi çalismasinin yüzde 60’i bitmis olup kazi çalismasi devam etmektedir. Type 3 kazi çalismasinin yüzde 30’u bitmis olup kazi çalismasi devam etmektedir” seklinde konustu.

Arazinin ve projenin korunmasi için güney kismina kanal yapilmasi gerektiginin altini çizen Arli, “Söz konusu Lojistik Köy alanina sinir Yarilkaya Deresi ve D15-3 drenaj kanali islah çalismalari D.S.I 7. Bölge Müdürlügü tarafindan devam etmektedir. Ancak proje alanina bitisik güney kisminda bulunan yaklasik bin 100 dönümlük alanda bulunan çesitli kanallar proje sahamiza kadar uzanmaktadir. Sahamiz insaat sahasi içerisinde bulunan bu kanallarin sahamiza girdigi noktalarda körlenerek kapatilmasi insaat sahasinda yapilan çalismalarin gerçeklesmesi için gereklidir. Bu nedenle, gerek Samsun Lojistik Köy projesi sahasi ve yapilan imalatlarin, gerekse bahse konu bin 100 dönümlük arazilerin korunabilmesi için proje sahamizin güney kismina kusak kanal yapilarak yukaridan gelen kanal ve sularin toplanarak Yarilkaya ve/veya D15-3 kanallarina baglanmasi sureti ile emniyete alinmasi önem arz etmektedir. Ayrica yaklasik 50 hektarlik alanda liman geri sahasi olusturularak bu alanda lojistik, soguk hava deposu ve antrepo ihtiyaçlarimizi giderecek yeni depolama alanlari olusturulacak ve lojistik destekler saglanacaktir. Burasi ayni zamanda Lojistik Köy projesinin baglanti noktasi olacak olup ufak tonajli gemilerin yanasabilecegi iskele de yapilacaktir” ifadelerini kullandi.

http://www.iha.com.tr/samsun-haberleri/samsun-turkiyenin-lojistik-merkezi-olmayi-hedefliyor-samsun-1452821/

  • E - Posta Listemize Katılın !
  • Orta Karadeniz’e dair haber ve etkinliklerden ilk sizin haberiniz olsun..