Ulastirma Bakanligi, En Yüksek Meblagli Projeye Imza Atti
Avrupa Birligi (AB) hibesiyle gerçeklestirilen en yüksek meblagli proje sözlesmesi olan Samsun-Kalin demiryolu hatti modernizasyonu projesi yapim sözlesmesi imzalandi.
Samsun-Kalin demiryolu hatti modernizasyon projesi yapim sözlesmesi imza töreni Rixos Grand Ankara’da imzalandi. Imza törenine Ulastirma, Denizcilik ve Haberlesme Bakani Feridun Bilgin, AB delegasyonu Maslahatgüzari Bela Szombati, Projenin yüklenici firmasi Çelikler Holding Yönetim Kurulu Baskani Tahir Çelik ve Devlet Demiryollari (DDY) Genel Müdürü Ömer Yildiz’in katilimiyla gerçeklestirildi. 21 Eylül 1924 tarihinde Mustafa Kemal Atatürk’ün katilimiyla gerçeklestirilen temel atma töreni sonrasinda yapimina baslanan ve Türkiye Cumhuriyeti tarihinin ilk demiryolu hatti olan Samsun-Kalin (Sivas) demiryolunun insaat çalismalari 1932 yilinda sona erdi. "Kuzeyi güneye Türkiye’yi gelecege tasiyoruz" sloganiyla yürütülecek olan projede, 378 kilometrelik hattin altyapi ve üst yapi standartlari yükseltilmesi ve sinyalizasyon sistemi kurulmasi neticesinde 2017 sonunda hat isletmeye hazir hale getirilecektir. Projede AB Katilim Öncesi Mali Araci (IPA) fonlari kullanilarak, hattin hizmet süresinin uzatilmasi ve kapasitesinin artan ihtiyaçlara cevap verecek sekilde iyilestirilmesi saglanacak. Projenin kapsaminda tüm hattin yenilenmesi, istasyon yolu uzunluklarinin 750 metreye çikartilmasi, 48 tarihi köprünün restorasyonu, 30 köprünün yikilip yeniden insasi, 1054 menfezin yikilip yeniden insasi gibi çalismalar yer aliyor.
Törende konusan Bakan Bilgin, "Samsun-Kalin demiryolu hatti Türkiye-AB isbirligi kapsaminda 220 milyon avro AB hibesiyle Avrupa Birligi sinirlari disinda imzaladigi en yüksek meblagli proje olma özelligini tasimaktadir. Ayrica projeye 39 milyon avro kendi milli bütçemizden kaynak aktaracagiz. Projenin ihale süreci geçtigimiz haftalarda sonuçlandi. Ihaleyi kazanan yüklenicimiz Çelikler Taahhüt Insaat ve Sanayi A.S. liderligindeki Gülermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhüt A.S. ve Çek Cumhuriyeti’nden AZD Praha Ortak Girisimidir. Projeyi 2017 sonu itibariyle tamamlayacagiz. Projenin bu asamaya getirilmesinde emegi geçen tüm personele tesekkür ediyorum" dedi.
AB Delegasyonu Maslahatgüzari Szombati, proje sayesinde ekonomik bir kalkinmanin saglanacagini belirterek, AB’nin projeye 220 milyon hibede bulundugunu ifade etti. En büyük rehabilitasyon oldugunu kaydeden Szombati, proje sayesinde daha temiz ulasimin mümkün olacagini vurguladi.
DDY Genel Müdürü Yildiz, proje ile isletme hizi yolcu trenleri için saatte 40 kilometre hizdan 80 kilometre hiza çikacagini ve Samsun-Sivas arasindaki seyahat süresi 9,5 saatten 5 saate düsecegini müjdeledi. Yildiz ayrica, hat kapasitesinin günlük 21 trenden 54 trene çikacagini açikladi.
Konusmalar sonrasinda AB hibesiyle gerçeklestirilen en yüksek meblagli proje sözlesmesinin imzalari atildi. Imza sonrasi Türk ve AB yetkilileri hatira fotografi çektirdi.