T.C. ORTA KARADENIZ KALKINMA AJANSI PERSONEL GIRIS SINAVI ILANI

Orta Karadeniz Kalkinma Ajansi’na (OKA) 25.02.2006 tarih ve 5449 sayili Kalkinma Ajanslarinin Kurulusu, Koordinasyonu ve Görevleri Hakkinda Kanun ile 25.07.2006 tarih ve 26239 sayili Resmî Gazete'de yayimlanan Kalkinma Ajanslari Personel Yönetmeligi hükümleri çerçevesinde;

Amasya, Çorum, Samsun, Tokat illerinin kalkinmasina hizmet etmek isteyen, yetenekli, dinamik, analitik düsünebilen, takim çalismasina yatkin, özgüven sahibi, iletisime açik, pozitif düsünen, üretken, degisen çalisma kosullarina uyum saglayabilen, bir veya birden çok yabanci dile ileri düzeyde hâkim ve seyahat engeli olmayan 4 (Dört) Uzman Personel alimi yapilmasi amaciyla ilana çikilmisti. Ancak basvurularin dagilimi incelendiginde basvuru süresinin uzatilmasinin yararli olacagi ortaya çikmistir. Basvuru yapmis adaylarin haklari saklidir. Tekrar basvuru yapmalarina gerek yoktur. Yeni basvuru döneminde 04-05.07.2015 tarihinde düzenlenecek 2015 KPSS sinav sonuçlarinin açiklanmasi durumunda, bu döneme ait puanlarla da basvuru yapilabilecektir. Diger bütün sartlar ayni kalmak kaydiyla, basvuru süresi 17.08.2015 tarihine kadar uzatilmistir.

Orta Karadeniz Kalkinma Ajansi'nin merkezi Samsun ili olup, Amasya, Çorum, Samsun ve Tokat illeri Ajansin görev bölgesini olusturmaktadir.Bu nedenle, sinavda basarili olan adaylar bu illerden Ajans'in uygun görecegi herhangi birinde verilen görevde çalismayi kabul ve taahhüt etmis sayilirlar.

Basvuru Tarihleri

15.06.2015-17.08.2015

Sözlü Sinava Katilmaya Hak Kazanan Adaylarin Ilan Tarihi

21.08.2015

Sinav Tarihleri

28 Agustos 2015

Basvuru ve Sinav Yeri

Orta Karadeniz Kalkinma Ajansi

Kale Mahallesi Cumhuriyet Cad. No:8 Ilkadim/SAMSUN

Telefon: 0 (362) 431 24 00

Faks: 0 (362) 431 24 09

Uyari: Kargo veya postadan kaynaklanan gecikmeler dikkate alinmayacak olup basvuru evraklarinin, son basvuru tarihi olan 17 Agustos 2015 Pazartesi günü saat 18.00 itibariyla Orta Karadeniz Kalkinma Ajansi’na ulastirilmis olmasi gerekmektedir.

 

ADAYLAR IÇIN ARANAN SARTLAR

 

1. GENEL SARTLAR

a) Türkiye Cumhuriyeti vatandasi olmak,

b) Kamu haklarindan mahrum bulunmamak,

c) Türk Ceza Kanununun 53. maddesinde belirtilen süreler geçmis olsa bile; kasten islenen bir suçtan dolayi bir yil veya daha fazla süreyle hapis cezasina ya da affa ugramis olsa bile devletin güvenligine karsi suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin isleyisine karsi suçlar, milli savunmaya karsi suçlar, devlet sirlarina karsi suçlar ve casusluk, zimmet, irtikâp, rüsvet, hirsizlik, dolandiricilik, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karistirma, edimin ifasina fesat karistirma, suçtan kaynaklanan malvarligi degerlerini aklama veya kaçakçilik suçlarindan mahkûm olmamak,

d) Erkek adaylar için tercihen askerlik görevini yapmis olmak ya da muaf oldugunu veya en az bir yil erteletmis oldugunu belgelemek,

e) Yurt içi ve yurt disi seyahat engeli bulunmamak.

f) Saglikla ilgili olarak, görevini devamli yapmaya engel bir durumu olmamak.

 

2. UZMAN PERSONEL IÇIN BASVURU SARTLARI

 

2.1. ISTIHDAM EDILMESI PLANLANAN UZMAN PERSONEL YAPISI

Ajans merkez ofisinde ve yatirim destek ofislerinde çalisacak asagida belirtilen alanlarda istihdam edilmek üzere toplam 4 (Dört) Uzman Personel alimi yapilacaktir. Uzman Personel istihdam edilmesi planlanan alanlar ve bu alanlara iliskin tercih nedenleri asagida detayli olarak belirtilmistir.

 

2.1.1. EKONOMI, ISTATISTIK, BÖLGESEL PLANLAMA VE SEKTÖREL ANALIZLER

Ajans personeli, bölge planlama çalismalari kapsaminda kullanilacak olan verileri iktisadi ve istatistikî yönden incelemesi, analiz ve yorumlama çalismalarinin gerçeklestirilmesi, Ajans hedef ve stratejilerinin uygulanmasi sonucunda bölgede ortaya çikabilecek ekonomik sonuçlarin tahmininin yapilmasi, sektörel analiz ve yorumlamalarin yapilmasi, Ajansin sagladigi desteklerin bölge üzerindeki orta ve uzun vadeli etkilerinin analizinin yapilmasi gibi konularda çalismalar yürütmektedir. Ayrica, bölgenin ekonomik, sosyal ve kültürel gelismesini hizlandirmaya ve rekabet gücünü artirmaya yönelik arastirmalarin yapilmasi, yerel aktörlerin katilimi ile bölgesel ve sektörel bazda plan ve programlarin hazirlanmasi, yerel, ulusal ve uluslararasi kurumlarla isbirligi ve kapasite gelistirmeye yönelik çalismalarin yapilmasi, “Bölge Planinin” hazirlanmasi sürecinde aktif rol alinmasi, bölge ile ilgili verilerin toplanmasi, islenmesi, analizlerinin yapilmasi, haritalarin üretilmesi ve planlama çalismalarinda kullanilacak hale getirilmesinin saglanmasi, bölge planlama sürecinde kullanilacak cografi bilgi sisteminin ve veri tabaninin tasarlanmasi ve kurulmasi gibi hususlar da söz konusudur.

Bu itibarla adaylarin; ekonomik gelisme amaçli politikalar; makro ve mikro-ekonomik göstergeler; ulusal ve uluslararasi ticaret ve finansman; sektör analizleri ve pazar arastirmalari; kümelenme konulari; ekonometrik modeller; istatistikî verilerin ve mali tablolarin analizi; kalkinma konulari, tarim, sanayi, turizm, çalisma ekonomisi ve isletme yönetimi hakkinda bilgi ve deneyim sahibi olmasi ve ekonomik/istatistikî verilerin analizinde kullanilan yazilimlara iyi derecede hâkim olmasi ve bunlari belgelendirmesi; cografi veri toplama, depolama, analiz, karar verme sürecine hâkim, cografi bilgi sistemleri ile ilgili harita ve planlama yazilimlarini iyi derecede kullanabilmesi; bölgesel, kentsel ve kirsal kalkinma konularinda bilgili olmasi; Yerel yönetimlerin planlama faaliyetleri ile bölge plani, çevre düzeni plani, nazim imar plani çalismalarinda yer almis olmak, cografi bilgi sistemleri ya da turizm alaninda lisansüstü egitim yapmis ya da profesyonel olarak çalismis olmak, bölgesel kalkinma plan ve programlarinin hazirlanmasinda görev almis olmasi veya deneyim sahibi olmasi; ekonometrik modeller, gelisme politikalari ve kümelenme konulari ile sektör analizi, rapor ve plan hazirlama hususlarinda bilgi sahibi olmasi; alt ve üst ölçekli planlama faaliyetleri ile tasinmaz üretimi ve yönetimi konularindan bazilarinda veya birçogunda bilgi ve deneyim sahibi olmasi ve bunlari belgelendirmesi tercih sebebi olacaktir.

 

2.1.2. YATIRIM/TANITIM ISLERI VE TESVIK UYGULAMLARI

Ajansin görev bölgesinde çalisacak uzmanlarin yatirim yapacak yatirimcilari yürürlükteki yatirim ve tesvik mevzuati ve uygulamalari hakkinda bilgilendirmek, Ilgili mevzuattaki basvuru kosullari ve istenen belgeler dogrultusunda yatirimciya bilgi vermek ve yol göstermek, Kalkinma Ajanslarinin Çalisma Usul ve Esaslari Hakkindaki Yönetmelik ve Kalkinma Ajanslari Yatirim Destek Ofisleri Yönetmeliginin ilgili bölümünde yer alan maddelere uygun olarak yatirimcilarin basvurularini kabul ve takip etmek, basvurulari üzerinde ön inceleme yapmak, yatirimcilarin izin ve/veya ruhsat islemlerini yahut diger idari is ve islemleri, ilgili makam veya makamlara intikal ettirmek ve gerekli takip islemlerini yapmak, yatirimcilarin karsilasabilecekleri engel ve sorunlari tespit ederek sorunlarin çözümü konusunda ilgili merciler nezdinde girisimde bulunmasi, Amasya, Çorum, Samsun ve Tokat illerindeki is ve yatirim imkân ve potansiyellerinin ilgili kuruluslarla isbirligi halinde ulusal ve uluslararasi düzeyde tanitimini yapmak veya yaptirmak gibi konularda hizmet sunmasi beklenmektedir. Bu nedenle adaylarin, yürürlükteki yatirim ve tesvik mevzuati ve uygulamalari ile ulusal ve uluslararasi düzeyde tanitim uygulamalari konularinda bilgi sahibi olmasi ve bunlari belgelendirmesi tercih sebebi olacaktir.

 

2.2 KPSS (KAMU PERSONELI SEÇME SINAVI) PUANI ILE BASVURACAK ADAYLARDA ARANAN SARTLAR

a) Hukuk, Iktisat, Maliye, Isletme, Kamu Yönetimi, Uluslararasi Iliskiler, Istatistik, Çalisma Ekonomisi ve Endüstri Iliskileri, Matematik, Sosyoloji, Mimarlik, Sehir ve Bölge Planlama ile Mühendislik dallarindan veya bunlara denkligi Yüksekögretim Kurulu'nca kabul edilen yurt disindaki yüksekögretim kurumlarindan lisans düzeyinde mezun olmak,

b) Yabanci Dil Bilgisi Seviye Tespit Sinavinda (YDS) veya Kamu Personeli Yabanci Dil Bilgisi Seviye Tespit Sinavinda (KPDS) Ingilizce dilinden en az 70 puan almis veya buna denkligi Yüksekögretim Kurulu'nca kabul edilen uluslararasi geçerliligi bulunan belgeye sahip olmak,

 

http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2015/genel/EsdegerlikTablosu14012015.pdf

 

c) KPSS puani ile basvuracak adaylar için, Ögrenci Seçme ve Yerlestirme Merkezi tarafindan 6-7 Temmuz 2013 veya 5-6 Temmuz 2014  tarihlerinde yapilan Kamu Personeli Seçme Sinavindan (KPSS) mezun olduklari ögrenim dallari itibariyle Tablo 1'de verilen ilgili puan türlerinin en az birinden 80 puan almis olmak. Yeni basvuru döneminde 04-05.07.2015 tarihinde düzenlenecek 2015 KPSS sinav sonuçlarinin açiklanmasi durumunda, bu döneme ait puanlarla da basvuru yapilabilecektir.(Genel Sekreterlik tarafindan basvuru evraki üzerinden yapilan degerlendirme sirasinda verilen puan türlerinden en yüksek olani esas alinacaktir.)

d) Tüm adaylarin mezuniyet dallarina uygun olarak yukarida belirtilen alanlardan bazilarinda veya birçogunda bilgi ve deneyim sahibi olmasi ve bunu belgelendirmeleri tercih sebebi olacaktir.

 

Tablo 1: Basvuracak Uzman Personel Adaylarindan Istenen KPSS Puan Türleri, Taban Puanlari ve Alinmasi Planlanan Toplam Personel Sayisi

 

LISANS DALI

KPSS PUAN TÜRLERI ILE BASVURANLAR IÇIN

Puan Türü

Alinmasi Planlanan Toplam Personel Sayisi

Taban Puani

Hukuk

KPSSP 3, 11, 20, 21, 79, 97, 100 veya 103

 

2

 

80

Iktisat

KPSSP 3, 9, 18, 22, 27, 28 veya 98

80

Maliye

KPSSP 3, 24, 35, 41, 49 veya 52

80

Isletme

KPSSP 3, 19, 23, 27, 29 veya 99

80

Kamu Yönetimi

KPSSP 3, 30 veya 37

80

Uluslararasi Iliskiler

KPSSP 3, 33, 110 veya 112

80

Çalisma Ekonomisi Endüstri Iliskileri

KPSSP 3, 46, 48, 58, 66 veya 115

80

Istatistik

KPSSP 3, 25, 34, 75, 102 veya 111

80

Matematik

KPSSP 3, 4, 5, 25, 34, 75, 102 veya 111

80

Sosyoloji

KPSSP 3, 4, 5, 6 veya 7

80

Sehir ve Bölge Planlama

KPSSP 3, 4, 5, 6 veya 7

1

 

80

Mimarlik

KPSSP 3, 4, 5, 6 veya 7

80

Mühendislik

KPSSP 3, 4, 5, 6 veya 7

1

 

80

 

2.3 KPSS SARTI ARANMAKSIZIN IS TECRÜBESI ILE BASVURACAK ADAYLARDA ARANAN SARTLAR

a) Basvuru tarihi itibariyle 50 yasini doldurmamis olmak sartiyla, Yabanci Dil Bilgisi Seviye Tespit Sinavinda (YDS) veya Kamu Personeli Yabanci Dil Bilgisi Seviye Tespit Sinavinda (KPDS) Ingilizce dilinden en az 70 puan almis veya buna denkligi Yüksekögretim Kurulu'nca kabul edilen uluslararasi geçerliligi bulunan belgeye sahip olmak,

b) Hukuk, Iktisat, Maliye, Isletme, Kamu Yönetimi, Uluslararasi Iliskiler, Istatistik, Çalisma Ekonomisi ve Endüstri Iliskileri, Matematik, Sosyoloji, Mimarlik, Sehir ve Bölge Planlama ile Mühendislik dallarindan veya bunlara denkligi Yüksekögretim Kurulu'nca kabul edilen yurt disindaki yüksekögretim kurumlarindan lisans düzeyinde mezun olmak,

Not: Kamu kesimi veya özel kesimde asagidaki alanlarda belgelendirilebilecek sekilde en az 5 (bes) yil fiilen basarili olarak çalismis olan kisilerde Tablo-1 de belirtilen KPSS sarti aranmaz. Is tecrübesi ile basvuran adaylarin KPSS Puani esdegeri olarak esas alinacak puani Tablo 2’ye göre hesaplanacaktir. Kalkinma Ajanslari Personel Yönetmeligi 10’uncu madde 3’üncü fikrasinda ‘deneyimle istihdam edilecek personel sayisi Ajans toplam uzman sayisinin yüzde ellisini’ geçemez hükmü yer almaktadir. Istihdam edilecek personel tespit edilirken, belirtilen madde hükmü de dikkate alinacaktir.

a)  Planlama, Programlama,

b)  Proje Üretimi, Tasarimi ve Yönetimi,

c)  Strateji Gelistirme, Strateji Yönetimi,

d)  Izleme ve Degerlendirme,

e)  Tanitim, Danismanlik,

f)  Sehircilik ve Çevre,

g)  Arastirma-Gelistirme,

h)  Bilgi ve Iletisim Teknolojileri,

i)  Finansman,

j)  Insan Kaynaklari Yönetimi,

k)  Uluslararasi Ticaret

 

Is Tecrübesi ile basvuracak adaylarin ise alinmalari halinde yukarida 2.1.1 ve 2.1.2 belirtilen konularinin bazilarinda veya birçogunda bilgi ve deneyim sahibi olmasi ve bunlari belgelendirmesi tercih sebebi olacaktir.

 

Ayrica, tüm uzman adaylari için asagida sayilan alanlarin birinde veya bir kaçinda bilgi ve deneyim sahibi olmak ve bunu egitim, kurs, konferans katilim belgeleri, yayin vb. sekilde belgelemek tercih sebebi olacaktir;

 

a)      Hibe veya Mali Destek Yönetimi, Proje Döngüsü Yönetimi (PDY),

b)   Avrupa Birligi Destek Mekanizmalari ve Uygulamalari, Hibe ve Proje Yönetimi konularinda Denetim ve Usulsüzlük Incelemelerinde deneyim sahibi olmak,

c)    Fizibilite Çalismalari, Proje Hazirlama, Satin Alma Usulleri, Izleme Degerlendirme, Raporlama, Kayit Tutma, Ihale Dosyalarinin Hazirlanmasi ve Izleme Bilgi Sistemlerinin Kullanilmasi,

d)      Kalkinma Kuramlari, Bölgesel ve Yerel Kalkinma,

e)      Kent Sosyolojisi ve Sosyal Kalkinma,

f)       Bölgesel Yatirim Olanaklari ve Bölgesel Program Tanitimi, Tanitim ve Yatirim Stratejileri,

g)      Kentsel Altyapi ve Çevre Altyapisi, Atik ve Aritma Sistemleri Uygulamalari,

h)      Akilli Kent Sistemleri Uygulamalari, 

i)        Kirsal Kalkinma, Tarim Politikalari ve Tarim Ekonomisi,

j)      Kentsel ve bölgesel düzeyde akilli odaklanma stratejilerinin hazirlanmasi ve uygulanmasi konusunda egitim, deneyim ve bilgi/belge sahibi olmak,

k)       Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararasi kalkinma, rekabetçilik ve kümelenme analizi,

l)        Tibbi ürün, cihaz ve malzeme tasarimi, üretimi ve bakimi,

m)      Maden ürünleri ve madencilik ile ilgili isler,

n)      Yenilenebilir enerji kaynaklari (Jeotermal, rüzgâr, günes ve hidroelektrik enerjisi) planlamasi, üretimi, yönetimi ve uygulamasi,

o)      Kentsel altyapi ve çevre altyapisi, atik ve aritma sistemleri uygulamalari,

p)      5449 sayili Kanunda uzmanlar için belirtilmis egitim dallarindan birinde lisansüstü egitim belgesine sahip olmak,

q)      5449 sayili Kanunda uzmanlar için belirtilmis egitim dallarindan birinde doktora egitim belgesine sahip olmak,

r)       Birden fazla yabanci dil bilmek ve bunu belgelemek,

s)       Sürücü ehliyetine sahip olmak ve aktif olarak araç kullanabilmek.

t)        Erkek adaylar için askerligini yapmis olmak.

 

3. BASVURU YAPACAK TÜM ADAYLAR IÇIN BASVURUDA ISTENEN BELGELER

a) Is Talep Formu (Ek-1) (oka.ka.gov.tr adresinden de temin edilebilir),

b) Diploma ya da Mezuniyet Belgesinin asli ya da kurumca onayli sureti veya asli basvuru sirasinda Ajansa ibraz edilmek sartiyla fotokopisi,

c) Uzman personel adaylari için Yabanci Dil Seviye Tespit Sinavi (YDS) veya Kamu Personeli Yabanci Dil Bilgisi Seviye Tespit Sinavinda (KPDS)sonuç belgesinin ya da buna denkligi Yüksekögretim Kurulu'nca kabul edilen uluslararasi geçerliligi bulunan yabanci dil belgesinin asli ya da  bilgisayar çiktisi veya kurumca onayli sureti ya da asli basvuru sirasinda Ajansa ibraz edilmek sartiyla fotokopisi,

d) 4,5x6 ebadinda 3 (üç) adet vesikalik fotograf (son 6 ay içerisinde çekilmis, bir tanesi Is Talep Formuna yapistirilmis),

e)  Nüfus Cüzdani Sureti veya fotokopisi veya T. C. Kimlik Numarasi yazili beyani,

f)  Adli Sicil Kaydina dair Cumhuriyet Savciligindan son 3 ay içerisinde alinmis belgenin asli veya www.turkiye.gov.tr üzerinden alinmis barkodlu örnegi  ya da adayin beyani,

g) Detayli özgeçmis (Ek-2) (oka.ka.gov.tr adresinden de temin edilebilir),

h) Erkek adaylar için askerlik görevini yapmis, muaf veya en az 1 yil erteletmis oldugunu gösteren belgenin asli, noter tasdikli sureti ya da asli basvuru sirasinda Ajansa ibraz edilmek sartiyla fotokopisi,

i) KPSS puaniyla basvuracak adaylar için, 6-7 Temmuz 2013 veya 5-6 Temmuz 2014 tarihlerinde yapilan Kamu Personeli Seçme Sinavlarinda yukarida belirtilen alanlarda ilgili puan türlerinden 80 ve üzeri puan aldiklarini gösterir belge,

j) KPSS’ye girme sarti aranmaksizin is tecrübesi ile basvuracak adaylar için ise is tecrübelerini gösterir belgenin asli veya kurumca onayli sureti, (kamu kurumlarindan alinacak belge ya da kayitli olunan sosyal güvenlik kurumundan çalisma süresini gösterir belge getirilmesi, yurtiçi ya da yurt disinda uluslararasi kuruluslarda çalismis olan adaylarin buralardan alinan belgeleri ibraz etmeleri zorunludur)

k) Tüm adaylar için tercih sebebi olacak destekleyici belgelerin (kurs ve sertifikalar, ikinci yabanci dil belgesi, sürücü ehliyeti vb.) asli veya asli basvuru sirasinda Ajansa ibraz edilmek sartiyla fotokopisi.

 

4. BASVURU TARIHI, SEKLI VE YERI

Adaylarin, sinava katilabilmek için yukarida sayilan basvuru belgelerini 17 Agustos 2015 Pazartesi  günü saat 18.00'e kadar Orta Karadeniz Kalkinma Ajansi, Kale Mahallesi Cumhuriyet cad. No:8 Ilkadim/SAMSUN adresine elden teslim etmeleri veya bu tarihe kadar belirtilen adrese ulasmak kaydiyla posta veya kargo yolu ile göndermeleri gerekmektedir.

Bu tarih ve saatten sonra yapilan basvurular ile kargo veya postadan kaynakli gecikmeler kesinlikle dikkate alinmayacaktir.

 

5. SINAVA GIRIS

Ajans'a yapilan basvurular, Genel Sekreterlik tarafindan basvuru evraki üzerinde degerlendirildikten sonra, yarisma sinavina katilabilecek adaylarin isimleri ile sinava iliskin tarih ve yer bilgileri 21/08/2015 tarihinde saat 18.00’den itibaren Ajansin oka.ka.gov.tr internet adresinde ilan edilecektir. Adaylara ayrica tebligat yapilmayacaktir.

KPSS Puani ve YDS/KPDS puanlari, is tecrübesi, ilanin ilgili bölümlerinde yer alan tercih nedenleri, 25.02.2006 tarih ve 5449 sayili Kalkinma Ajanslarinin Kurulusu, Koordinasyonu ve Görevleri Hakkinda Kanunun ve 25.07.2006 tarih ve 26239 sayili Resmî Gazete'de yayinlanan Kalkinma Ajanslari Personel Yönetmeliginin istihdam önceligine iliskin hükümleri dikkate alinarak Genel Sekreterlik tarafindan yapilacak degerlendirme sonucunda en fazla nitelige sahip olan adaydan baslamak üzere istihdam edilmesi planlanan personel sayisinin 5 (bes) katinakadar aday yarisma sinavina çagirilabilecektir. 

 

6. SINAVIN YAPILIS SEKLI

Sinav "sözlü" olarak yapilacaktir. Sinav Kurulu üyeleri sözlü sinavda; adayin KPSS basari durumu, adayin çalistigi alandaki uzmanlik düzeyi, mesleki tecrübe ve bilgi birikimi, yabanci dil bilgisi ve bilinen yabanci dili kullanabilme düzeyi, adayin sorumluluk alabilme, is bitirme, pratik zekâ, kavrayis, ifade ve temsil kabiliyeti, muhakeme gücü, görevlendirilecek pozisyona yatkinlik, davranis ve tepkilerinin meslege uygunlugu gibi niteliklere sahip olup olmadigini da göz önüne alarak her adaya ayri ayri not verecektir. Sinav Kurulu bu hususlari tespit etmek üzere uygun gördügü bilgi ve belgeleri adaylardan isteyebilir.

 

7. SINAV YERI VE TARIHI

Sözlü sinav, 28 Agustos 2015 tarihinde saat 09.30-18.00 saatleri arasi T.C. Orta Karadeniz Kalkinma Ajansi Kale Mahallesi Cumhuriyet cad. No:8 Ilkadim/SAMSUN adresinde yapilacaktir. 

Sözlü sinava girmeye hak kazanan adaylar, Ajansin internet sayfasinda belirtilen tarih ve saatte nüfus cüzdani veya sürücü kimlik belgesi gibi fotografli ve onayli bir kimlik belgesiyle sinav yerinde hazir bulunacaklardir.

 

8. SINAV SONUÇLARININ DEGERLENDIRILMESI VE ILANI

Sinav Kurulu üyelerinin verdikleri notlarin aritmetik ortalamasi sinav sonucunu gösterir. Sinav basari notu 100 (yüz) puan üzerinden en az 70 (yetmis)'tir. Ancak, sinavda basarili olanlarin sayisi ilan edilen bos pozisyon sayisindan fazla ise, en yüksek puan alan adaydan baslamak üzere siralama yapilarak, bos pozisyon sayisi kadar aday yarisma sinavini kazanmis kabul edilir. Yarisma sinavinda 70 (yetmis)'in üzerinde puan almis olmak bu siralamaya giremeyen adaylar için kazanilmis hak teskil etmez.

Sinav Kurulu, basari sirasina göre siralamaya tabi tutmak suretiyle basarili adaylar arasindan, bos pozisyon sayisinin yarisi kadar yedek aday belirleyebilir. Yedek liste olusturulan durumlarda asil adaylardan göreve baslamayanlarin yerine, yedek adaylar sirasina göre istihdam edilir. Bunlar hakkinda 25.07.2006 tarih ve 26239 sayili Resmî Gazete'de yayinlanan Kalkinma Ajanslari Personel Yönetmeliginin ilgili hükümleri aynen uygulanir.

Belli bir ögrenim dalinin ilan edilen sayisi kadar adayin basarili olamamasi nedeniyle bos kalan pozisyonlar, sinav kurulunun uygun görüsü ile baska bir ögrenim dalindan sinava katilip basarili olmus adaylarin sinavdaki basari sirasina göre görevlendirilmesi suretiyle doldurulabilir. Sinav kurulu, sinav sonunda ortalama basari puanini düsük buldugu takdirde sinav duyurusunda ilan edilenden daha az sayida personel alma hakkina sahiptir.

Kazanan adaylarin isim listesi, Sinav Kurulu tarafindan sonuçlarin kendisine intikal ettirildigi tarihten itibaren en geç üç gün içinde Genel Sekreterlikçe Ajansin oka.ka.gov.tr internet adresinde ilan edilecek ve ayrica sinav sonucu, göreve baslama çagrisi ile birlikte kazanan adaylara yazili olarak bildirilecektir.

Aday yaptigi basvuru ile is talep formunda belirtilen bilgilerin ve teslim edilen belgelerin asillarinin ve fotokopilerinin dogru ve gerçege uygun oldugunu kabul ve beyan etmektedir. Giris Sinavinda hile yaptigi, sahte/geçersiz belge ibraz ettigi veya gerçege aykiri beyanda bulundugu ya da Ajans'ta çalismak için gerekli nitelikleri tasimadiklari sonradan anlasilan adaylarin sinavlari geçersiz sayilir ve bunlarla sözlesme yapilmaz. Bu gibi durumlari tespit edilenlerle sözlesme yapilmis olsa dahi sözlesmeleri derhal feshedilir. Bu kisiler hiçbir hak talep edemezler ve haklarinda Cumhuriyet Savciligina suç duyurusunda bulunulur.

 

9. SÖZLESME SÜRECI VE DENEME SÜRESI

Sinavi kazananlarin, Ajanstaki pozisyonlarda görevlendirilmesi islemlerinin yapilabilmesi için, ilgililerin göreve baslama çagrisinin kendilerine teblig edildigi günü müteakip 15 gün içerisinde Genel Sekreterlige müracaat etmeleri gerekir.

Yapilan tebligata ragmen, Ajans tarafindan kabul edilebilir bir belgeyle, ispati mümkün mücbir sebepler olmaksizin 15 gün içerisinde müracaat etmeyenler ile tebligat adreslerinde bulunmamalari nedeniyle kendilerine tebligat yapilamamis olanlarin görevlendirilmesi yapilmaz.

Giris Sinavinda hile yaptigi, sahte belge ibraz ettigi veya gerçege aykiri beyanda bulundugu ya da Ajansta çalismak için gerekli nitelikleri tasimadiklari sonradan anlasilan adaylarin görevlendirme onaylari derhal iptal olunarak ve sözlesmeleri feshedilerek, kendileri hakkinda gerekli yasal islemler yapilir. Belgeyle ispati mümkün mücbir sebepler nedeniyle göreve baslamama hali iki ayi asamaz.

Yarisma sinavi sonucunda basarili olan adaylar ile iki ayi deneme süresi olmak üzere, Genel Sekreterin önerisi üzerine Yönetim Kurulu karari ile belirsiz süreli is akdi yapilir. Söz konusu sözlesme, Ajans adina Yönetim Kurulu baskani tarafindan imzalanir.

Deneme süresi içinde personelden, deneme süresini geçirmis personelden beklenen görevleri yerine getirmesi istenir. Bu sürenin sona erme tarihinden 10 gün önce ilgili yönetici, personel hakkinda görüs ve degerlendirmelerini içeren bir rapor hazirlar ve bunu Genel Sekretere sunar. Söz konusu rapor, Genel Sekreterin görüsü ile beraber Yönetim Kuruluna sunulur. Deneme süresi sonunda Ajansta çalismasi uygun bulunmayan personelin sözlesmesi, Yönetim Kurulunun karari ile bildirim süresine gerek olmaksizin ve tazminatsiz feshedilir.

Kisinin çalistigi günlere iliskin ücret ve diger haklari saklidir.

 

10. BILGI

a) Yabanci Dil Sinav Sonuç Belgesi

Basvuruda bulunacak adaylarin Yabanci Dil Seviye Tespit Sinavi (YDS) veya Kamu Personeli Yabaci Dil Bilgisi Seviye Tespit Sinavi (KPDS) sinav sonuç belgesine sahip olmamasi durumunda buna denk kabul edilen uluslararasi geçerliligi bulunan belgeyle de Ajans personel alimina basvurabileceklerdir. Bu durumdaki adaylarin sahip olduklari uluslararasi geçerliligi bulunan belgenin YDS/KPDS puanina dönüstürülmesinde T.C. Ölçme, Seçme ve Yerlestirme Merkezi (ÖSYM) tarafindan belirlenen "Yabanci Dil Sinavlari Esdegerlilikleri" tablosu esas alinacaktir.

Adaylar ilgili tabloya T.C. Ölçme, Seçme ve Yerlestirme Merkezi (ÖSYM) internet sitesinden ulasilabilirler.

 

http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2015/genel/EsdegerlikTablosu14012015.pdf 

 

b) Is tecrübesi ile basvuran adaylarin YDS/KPSS Puani esdegeri olarak esas alinacak puani Tablo 2’ye göre hesaplanacaktir.

 

Tablo-2 Is tecrübesi ile basvuran adaylarin KPSS Puani esdegerlik Hesaplama Esaslari:

 

Is Tecrübesi

KPSS Puani Esdegeri ( Maximum 100 Puandir)

Uzman Personel

5 Yil

80 puan

5-15 Yil

Her yil için 2 puan.

 

Kamuoyuna ilanen duyurulur.

 

Eki:      (1) Is Talep Formu

           (2) Detayli Özgeçmis Formu

 

Dokümanlari indirmek için tiklayiniz.

 

Kalkinma Ajanslari Personel Yönetmeligini indirmek için tiklayiniz.

  • E - Posta Listemize Katılın !
  • Orta Karadeniz’e dair haber ve etkinliklerden ilk sizin haberiniz olsun..