Ajansımız organizasyonunda, Orta Karadeniz Bölgesi’nin doğal, kültürel ve gastronomik değerlerini uluslararası pazarda tanıtmak ve Körfez ülkeleri ile turizm iş birliklerini artırmak amacıyla, önemli bir tanıtım organizasyonu gerçekleştirildi.
Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt, Katar ve Suudi Arabistan’dan gelen 23 kişilik turizm acente temsilcileri ve sektör profesyonellerine yönelik “Körfez Ülkelerine Yönelik Seyahat Acenteleri Tanıtım Turu ve B2B Etkinliği”, 22-26 Mayıs 2025 tarihleri arasında Türk Hava Yolları (THY) ve Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) iş birliğinde, yerel paydaşların aktif katkılarıyla hayata geçirildi.
Alternatif Turizm Potansiyeli Tanıtıldı
Tanıtım turu, 22 Mayıs’ta Batıpark’ta düzenlenen karşılama ve akşam yemeği ile başladı. Programın ikinci gününde Vezirköprü’deki Şahinkaya Kanyonu’nda tekne turu, ardından Amasya’daki Boraboy Gölü ve şehir merkezi ziyaretleri gerçekleştirildi. Misafirlere Amasya’nın yerel mutfağından özel lezzetler sunuldu.
Programın üçüncü gününde, Samsun’un doğa ve alternatif turizm destinasyonları ön plana çıkarıldı. Bafra’da tatil köyü tesis ziyareti, Derbent Baraj Gölünde yer alan Batık Minare’de kano turu, Kapıkaya Yamaç Paraşütü Tepesi gezisi ile devam etti.
Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı (OKA) Genel Sekreteri Mehlika Dicle, tanıtım programının üçüncü gününde Bafra'daki faaliyetleri değerlendirdi.
Dicle, "Bafra, Körfez Bölgesi turizmcilerinin büyük ilgisini çekti. Bölgedeki bir tatil köyü tesisini ziyaret eden konuklarımız, Bafra'nın doğayla iç içe restoran ve konaklama seçeneklerine, pide, nokul ve kaymaklı lokum gibi yöresel lezzetlerine hayran kaldı. Tesiste sunulan ATV, elektrikli bisiklet ve macera parkuru aktiviteleri de büyük beğeni topladı. Ardından Derbent Baraj Gölü'nde, Batık Minare'nin mistik atmosferi eşliğinde gerçekleştirilen kano turu katılımcılar tarafından 'eğlenceli ve unutulmaz' olarak nitelendirildi ve yoğun ilgi gördü" dedi.
Yamaç paraşütü deneyimine de değinen Dicle, "Programın en heyecan verici anlarından biri ise Kapıkaya Yamaç Paraşütü Tepesi'nde yaşandı. Heyetteki birçok acente yetkilisi, ilk kez yamaç paraşütü deneyimi yaşama fırsatı buldu. Eşsiz doğa manzaraları eşliğinde gerçekleştirilen kalkış ve kalkış noktasına geri iniş imkânı sunan parkur, bölgemizin benzersiz coğrafi avantajlarını gözler önüne serdi. Bafra Havacılık ve Spor Kulübü'nün lisanslı sporcularının profesyonel katkılarıyla güvenli bir şekilde organize edilen bu etkinlik, katılımcılara unutulmaz anlar yaşattı" ifadelerini kullandı.
Dördüncü günde, Ayvacık ilçesinde ekoturizm odaklı ziyaretler yapıldı. Ayvacık Baraj Gölü’nde tekne turu, Salıpazarı’nda ise Karacaören Şelalesi gezisi yapıldı ve yöresel lezzetler deneyimlendi.
B2B Görüşmeler Yapıldı
Dört günlük tanıtım turunun ardından 26 Mayıs’ta, bölgeden seyahat acenteleri, oteller, sağlık turizmi tesisleri ile Körfez ülkelerinden gelen turizmciler arasında B2B iş görüşmeleri düzenlendi. Görüşmelerde, işletmelerimiz, Körfez pazarı ile doğrudan temas kurarak somut iş birliği olanaklarını değerlendirme fırsatı buldu.
OKA Genel Sekreteri Mehlika Dicle, program kapsamında yaptığı açıklamada, “Uluslararası tanıtım faaliyetlerinin üçüncüsünü düzenliyoruz. İlk iki yıl Suudi Arabistan acentelerine yönelik olarak gerçekleştirdik. Bu yıl ise kapsamı genişleterek Körfez ülkelerine yönelik gerçekleştirdik. Perşembe akşamı Körfez ülkelerinden gelen misafirlerle başladığımız program, bugünkü iş görüşmeleri ile tamamlanıyor.” dedi.
Türk Hava Yolları Samsun Satış Müdürü Göktuğ Dervişoğlu, “Körfez ülkelerinden Samsun’a doğrudan uçuş talepleri sıklıkla dile getiriliyor. Ancak bu talebin hayata geçebilmesi için öncelikle bölgeye olan yolcu trafiğini artırmamız gerekiyor. Bu noktada hep birlikte atacağımız tanıtım ve iş birliği adımları büyük önem taşıyor. Yolcu sayılarımız arttıkça doğrudan sefer konusu da zamanla çok daha güçlü bir şekilde gündeme gelecek ve değerlendirmeye alınacaktır.” ifadesini kullandı.
Jeddah merkezli Travel Star Travel firmasının CEO’su Bandar Alsheikh,“Türk Hava Yolları ve Turizm Bakanlığı’ndan, bu şehirleri daha fazla destekleyerek Körfez ülkelerindeki müşterilerin ilgisini çekecek faaliyetlerin düzenlenmesini talep ediyorum. Aynı zamanda, şimdiden bile Türk Hava Yolları’nın Körfez ülkelerinden Samsun’a direkt uçuş yapmasını rica ediyorum.” dedi.
Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) FAM Trip Etkinlikler Müdür Yardımcısı Deniz Yimsel “Samsun, bölgenin merkezi konumunda. Turizm açısından da önemli destinasyonlara 1-1,5 saatlik mesafede. Samsun-Sinop, Samsun-Amasya, Samsun-Çorum, Samsun-Tokat, Samsun-Ordu gibi bağlantılarla Samsun, turizmde de bölgenin merkezi durumunda. Hiçbir şey için geç olmadığını düşünüyorum ve bu girişimin çok iyi bir başlangıç olacağına inanıyorum.” dedi.
Programda Türkiye’yi ve Bölgeyi tanıtan bir video gösterimi sunuldu. Gösterimin ardından misafir acente temsilcilerine plaketleri takdim edildi ve ardından ikili iş görüşmelerine geçildi.