Orta Karadeniz Sosyal Medyada Körfez Ülkelerine Tanıtıldı
Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı (OKA), Turizm Odaklı Bölgesel Tanıtım Programları kapsamında, Bölgenin Körfez ülkelerine tanıtılmasına yönelik Influencer Gezisi düzenledi.
Türk Hava Yolları A.O.'nun ulaşım desteği ile düzenlenen program içerisinde körfez ülkesi Birleşik Arap Emirliklerinden gelen iki sosyal medya fenomeni, belirlenen program çerçevesince 5-8 Mart 2024 tarihleri süresince Samsun ve Amasya’da doğal ve kültürel çekim noktalarını ziyaret etti.
Bölgeye Hayran Kaldılar
Körfez ülkelerinden gelen ziyaretçilerin beklenti ve turizm tercihleri doğrultusunda belirlenen programda; doğal değerleri ile öne çıkan Ayvacık, Salıpazarı, Vezirköprü, Ladik, Taşova ilçeleri ziyaret edildi.
Bungalov tipi konaklama altyapı yatırımları, güzelliğiyle göz kamaştıran Karacaören Şelalesi, saklı cennet Ayvacık Baraj Gölü, yüzen adacıklarıyla ünlü Ladik Gölü, doğa harikası Boraboy Gölü, Kızılırmak Nehri'nin turkuaz rengi sularının sarp kayalıklar arasında kendine yol bulmasıyla oluşan Türkiye'nin 2'nci büyük su kanyonu Vezirköprü Şahinkaya Kanyonu, Amisos Tepesi Tümülüs Mezarı ve Seyir Terası, uzun sahili ve keyifli mekânlarıyla Atakum Sahili ve Samsun Batıpark ziyaret edildi.
Açık hava müzesi Amasya ili kent merkezini de ziyaret eden influencerler, şehrin tarihi ve kültürel zenginliğine, UNESCO Dünya Kültür Miras Geçici Listesi'nde yer alan Harşena Dağı ve Pontus Kral Kaya Mezarlarına hayran kaldılar.
Abu Dabi orjinli influencerler, program boyunca gerçekleştirilen ziyaretlerle izlenimlerini, çektikleri fotoğraf ve videolardan oluşturdukları içerikleri Instagram, Youtube ve Tiktok gibi sosyal medya platformlarından yüzbinlerce takipçileri ile paylaştılar.
Körfez Ülkelerinden Daha Fazla Turist Çekilmesi Amaçlanıyor
Bölgenin körfez ülkelerindeki turizm hedef kitlesine influencer pazarlama stratejisi doğrultusunda tanıtılması yoluyla Körfez ülkelerinden daha fazla turist çekilmesine yönelik düzenlenen programa, Türk Hava Yolları Samsun Satış Müdürlüğü ve bağlı Amasya Merzifon Satış Trafik Şefliği, Ayvacık, Salıpazarı ve Ladik Yerel Eylem Grubu Dernekleri de sahada organizasyon desteği ve lojistik destek sağladı.
OKA’nın, Kültür ve Doğa Turizmi Ekseninde Şehirlerin Markalaşması Sonuç Odaklı Programı kapsamında, paydaşları ile iş birliği içerisinde yürüttüğü Turizm Odaklı Bölgesel Tanıtım Programları ilerleyen dönemde de devam edecek.
E - Posta Listemize Katılın !
Orta Karadeniz’e dair haber ve etkinliklerden ilk sizin haberiniz olsun..